Temat i program wizyty:
„Oferta usług Spa & Wellness w odpowiedzi na rosnące potrzeby współczesnego konsumenta na przykładzie oferty hotelu Diament Arsenal Palace w Chorzowie”.
Aktualne trendy spowodowały pojawienie się w ofercie obiektu hotelowych specyficznej propozycji spędzenia czasu wolnego opartej m.in. na zabiegach z zakresu odnowy biologicznej. W swojej ofercie obiekty hotelowe konkurują ze sobą w zakresie propozycji atrakcyjnych zajęć rekreacyjnych, relaksacyjnych, licznych zabiegów czy metod leczniczych jak m.in. masaże, sauny, fitness, hydroterapia, baseny.
Ekologiczna świadomość konsumentów usług Spa & Wellness wciąż wzrasta, rośnie także znaczenie nie tylko pielęgnacji, ale przede wszystkim prewencji, a obserwując ten rynek można zauważyć następujące trendy i kierunki jego rozwoju, wśród których do najważniejszych możemy zaliczyć m.in.:
- Medi SPA – połączenie medycyny, zdrowia i odnowy biologicznej
- Business SPA – połączenie biznesu i odnowy
- Day SPA – jednodniowe pakiety odnowy
- Eko- i natural SPA- oparte na trendzie powrotu do natury
Uwzględniając powyższe trendy, studenci SWSM będą mieli okazję podczas pobytu studyjnego w Hotelu Diament Arsenal Palace posłuchać menagera obiektu, który z perspektywy swojego doświadczenia opowie o znaczeniu usług Spa & Wellness w obiekcie. Początkiem dyskusji będzie zapoznanie studentów z historią obiektu, a następnie z praktycznego punktu widzenia zaprezentowanie zmian, jakie są obserwowane w preferencjach nabywczych współczesnych konsumentów w zakresie tego typu usług, ze szczególnym uwzględnieniem minionych i obecnych kryzysów.
Studenci będą mieli okazję do zadawania pytań oraz prezentowania swoich cennych doświadczeń w tym zakresie. Podczas wspólnej dyskusji, studenci wspólnie zastanowią się, dlaczego niektóre usługi Spa & Wellness zniknęły z oferty hotelowej obiektu a inne przetrwały.
Uczestnicy spotkania wspólnie z menagerem zastanowią się (dzieląc się również swoim doświadczenia), co zrobić aby stworzyć taki pakiet usług (np. korzystając z marketingu sensorycznego), który będzie najlepiej dostosowany do aktualnych potrzeb rynku docelowego oraz grupy gości, którzy najczęściej odwiedzają hotel a jednocześnie spotkają się z ich żywym zainteresowaniem.
Uczestnicy wizyty studyjnej zostaną oprowadzeni po dwóch obiektach hotelowych.
Opieka naukowa:
dr Monika Zygmuntowicz
Termin szkolenia:
27 listopad 2024 (środa) godz. 10:00-11:30
Adres:
Paderewskiego 35, 41-500 Chorzów.